Algemene Voorwaarden

Zindernis Woestijnreizen

1 – Boeken en facturering

Je boekt je reis door bij de betreffende reis het boekingsformulier in te vullen en aan Zindernis Woestijnreizen te mailen. De link voor deze Algemene voorwaarden pagina staat onder aan de website en zijn ook te lezen via de link op het boekingsformulier. Lees deze door om problemen of teleurstellingen te voorkomen.

Na je inschrijving heb je een wettelijke bedenktijd van 7 dagen. In deze week kun je de reis zonder opgave van reden annuleren. Na deze 7 dagen gaan de annuleringsvoorwaarden in. Deze regeling geldt wanneer je meer dan 28 dagen voor vertrek boekt. Boek je je reis binnen 28 dagen voor aanvang van de reis, dan vervalt de 7 dagen bedenktijd en gaan de annuleringsvoorwaarden meteen in.

Na ontvangst van je boekingsformulier ontvang je via de mail aanvullende info en een factuur voor de reis. Binnen 10 dagen na de factuurdatum vragen we je om aanbetaling van 25% te doen. De rest van de reissom betaal je dan uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek. De datum waarop je het hele bedrag betaald moet hebben, vind je op de factuur. Boek je een reis met een vertrekdatum binnen die 6 weken dan betaal je in 1 keer de hele reissom.

Is de betaling niet op tijd gedaan (kan gebeuren) dan sturen we je een herinneringsmail. Wanneer de betaling dan niet binnen de afgesproken termijn betaald is, beschouwen we de boeking als geannuleerd en worden annuleringskosten in rekening gebracht. Het bedrag dat je al betaald hebt, wordt met de annuleringskosten verrekend. De eventuele kosten die hieruit ontstaan zijn voor rekening van degene die de reis geboekt heeft.

Bij het boeken van een reis ontvangen we graag alle voor de boeking relevante gegevens. Denk hierbij aan contactgegevens van de reiziger en eventuele medereizigers en persoonlijke omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de reis – bijv. medicijngebruik, allergieën en handicaps. Op deze manier kunnen we rekening houden met persoonlijke omstandigheden en eventueel voorbereidingen treffen voor wanneer je daadwerkelijk met ons op reis bent. Bij onvolledige of onjuiste informatieverstrekking door de reiziger zijn wij niet aansprakelijk voor de gevolgen en schade daarvan. De kosten die daaruit voortvloeien komen voor rekening van de reiziger.

2 – Reissom

De prijzen van de reizen worden op de website per persoon weergegeven en zijn gebaseerd op de prijzen, geldkoersen, heffingen en belastingen zoals ze bekend waren tijdens het maken van het reisprogramma. Zijn er in de tussentijd grote wijzingen dan kunnen de prijzen aangepast worden. Het zal in de praktijk zeer zelden voorkomen.

3 – Annulering door Zindernis Woestijnreizen

Wanneer er voor een groepsreis een minimum aantal deelnemers vereist is en dit aantal niet wordt gehaald zullen we er alles aan doen om de reis toch door te laten gaan. Wanneer dit niet lukt, hebben we het recht om de reis te annuleren. In dit geval ontvangen de deelnemers minimaal 10 dagen van tevoren telefonisch of schriftelijk bericht. In deze zeldzame gevallen zullen wij proberen een alternatief aan te bieden. Na overleg met de reiziger kunnen we dan bijvoorbeeld de volgende mogelijkheden aanbieden: de reis wordt toch uitgevoerd, maar dan met een prijsverhoging of er wordt een alternatieve vertrekdatum aangeboden. Indien de deelnemer het alternatief niet accepteert wordt het geld dat al betaald is binnen 10 dagen terugbetaald.

Zindernis Woestijnreizen is hierbij niet aansprakelijk voor de door de deelnemers reeds gemaakte kosten, zoals verzekeringspremies en de kosten voor het annuleren  van een vliegticket. Deelnemers kunnen geen aanspraak maken op enige vorm van schadevergoeding anders dan terugbetaling van het reeds betaalde bedrag.

 4 – Annulering door de reiziger

Het is altijd vervelend een reis te moeten annuleren. Wanneer je dat, om wat voor reden dan ook besluit te doen, kun je een mail sturen naar info@zinderniswoestijnreizen.nl.  De datum waarop je de mail verstuurd geldt als meldingsdatum van de annulering.

De volgende annuleringskosten zijn verschuldigd:

Tot 6 weken voor vertrek: de aanbetaling  van 25%

Van 6 weken tot 3  weken voor vertrek: 50% van de reissom

Van 3 weken tot 1 weken voor vertrek: 70% van de reissom

Van 1 weken tot de vertrekdag: 100% van de reissom

5 – Overdracht van een reis

Wanneer je toch niet aan de reis kunt deelnemen en geen annuleringsverzekering hebt afgesloten, kun je je tot uiterlijk 2 dagen voor de aanvang van de reis laten vervangen door een ander. Deze nieuwe deelnemer meldt zich zelf aan via het boekingsformulier op de website. De oorspronkelijke en de nieuwe deelnemer zijn verantwoordelijk voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom en € 15,- administratiekosten.

Voor het wijzigen van een naam op een vliegticket brengt de vliegmaatschappij kosten in rekening. Informeer bij de betreffende maatschappij.

6 – Wijzigingen in het programma   

Zindernis Woestijnreizen biedt reizen aan waarvoor het door lokale omstandigheden zoals mechanische mankementen en bepaalde aanhoudende weersomstandigheden, noodzakelijk kan zijn dat voor of tijdens de reis het programma wordt aangepast. Soms moeten we dan routes, excursies, accommodaties of plaatselijk vervoer aan de omstandigheden aanpassen. We bieden in dat geval alternatieven aan die zoveel mogelijk het karakter van de reis niet veranderen. De reiziger heeft in dit geval geen recht op een schadevergoeding.

7 – Informatie

Na het boeken van de reis ontvang je naast de factuur ook praktische informatie. Deze staat gedeeltelijk ook op de website. Deze info is gebaseerd op algemene, en op de Nederlandse nationaliteit afgestemde informatie. Denk hierbij aan paspoorten, visa en eventuele formaliteiten op gezondheidsgebied.

De reiziger is zelf verantwoordelijk voor het op tijd verkrijgen van en het bij zich hebben van de benodigde documenten, zoals een paspoort dat aan alle vereisten voldoet.

8 – Verplichtingen van de reiziger

De reiziger is verplicht de aanwijzingen van de reisorganisator of reisleiding op te volgen. De reiziger is zelf aansprakelijk voor de schade die wordt veroorzaakt door het niet nakomen van deze verplichting.

De reiziger die zodanig hinder of last veroorzaakt dat een goede uitvoering van de reis daardoor in ernstige mate wordt bemoeilijkt, kan door de reisorganisator of de reisleiding van (voortzetting van) de reis worden uitgesloten. Alle kosten die daaruit voortkomen zijn voor rekening van de reiziger.

9 – Verzekering

Het afsluiten van een goede reisverzekering is verplicht. Zindernis Woestijnreizen is, naar gelang de omstandigheden, verplicht de reiziger hulp en bijstand te verlenen. Dit voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is. De hulp en bijstand kan belemmerd worden wanneer er geen beroep gedaan kan worden op de bijstand van een bij de reisverzekering inbegrepen SOS-centrale. Het is daarnaast raadzaam om ook een annuleringsverzekering af te sluiten. Dit kan problemen voorkomen. Vergeet niet de gegevens van de verzekering mee op reis te nemen! De kosten van de verleende hulp en bijstand zijn voor rekening van de reiziger.

10 – Overmacht

Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden. Onder overmacht wordt tevens verstaan de omstandigheid dat Zindernis Woestijnreizen door ziekte van trainers of reisbegeleiding verhinderd is de reis volgens het programma uit te voeren wanneer naar haar oordeel geen geschikte vervanger(s) kan/kunnen worden voorgedragen.

Wanneer er sprake is van overmacht worden de verplichtingen uit de reisovereenkomst opgeschort. Wordt de reis door overmacht blijvend onmogelijk dan kan de reisovereenkomst onmiddellijk ontbonden worden door zowel de reisorganisator als de deelnemer, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schade.

Indien we in geval van een overmachtssituatie reeds gedeeltelijk aan onze verplichtingen hebben voldaan, of slechts gedeeltelijk onze verplichtingen kunnen voldoen, zijn we gerechtigd het gedeelte van de reis dat al uitgevoerd is, respectievelijk het gedeelte dat we kunnen uitvoeren afzonderlijk te factureren, als ware er sprake van een zelfstandige overeenkomst.

Indien de oorzaak van de opzegging noch aan de reiziger noch aan Zindernis Woestijnreizen kan worden toegerekend, dragen allebei de partijen ieder hun eigen schade.

11 – Aansprakelijkheid

De reisorganisator is verplicht tot een goede uitvoering van de reisovereenkomst. De uitvoering dient mede beoordeeld te worden aan de hand van de gebruiken, gewoonten en beperkingen die de bestemming van de reis met zich meebrengt.

De reisorganisator stelt zich niet aansprakelijk voor:

– schade als gevolg van tekortkomingen in de uitvoering van de reisovereenkomst op grond van omstandigheden die zijn toe te rekenen aan de reiziger, waaronder inbegrepen schade die het gevolg is van de gezondheid en de lichamelijke conditie van de reiziger.

– schade door omstandigheden die niet te wijten zijn aan de schuld van de reisorganisator of die krachtens de wet of de in het maatschappelijk verkeer geldende normen niet in redelijkheid aan de reisorganisator kunnen worden toegerekend.

– vertragingen en/of schade geleden door veranderde vervoerschema’s of vertrektijden, mechanische mankementen of andere oorzaken waarbij sprake is van overmacht en waarvan de gevolgen redelijkerwijs niet konden worden vermeden.

Onder overmacht wordt onder meer verstaan: stakingen, brand, slechte weersomstandigheden, natuurrampen, oorlog, oorlogsdreiging, oproer, opstanden, overstromingen, stakingen van luchtvaart- of luchthaven personeel of andere dienstverleners,  of als vervoer bijvoorbeeld door de weersomstandigheden onmogelijk is, of door andere stremmingen in het vervoer, maatregelen van overheidswege en andere vergelijkbare onvoorziene omstandigheden.

In geval van overmacht heeft Zindernis Woestijnreizen het recht naar eigen inzicht de georganiseerde reis te verschuiven naar een latere datum, te verplaatsen naar een andere locatie of te annuleren.

– het door de deelnemers in bezit hebben van stoffen of goederen die volgens de wetten van Nederland of die van het gastland verboden zijn.

– schade waarvoor reis- en annuleringsverzekeringen geen dekking geven.

– diefstal of beschadigingen van eigendommen.

– de gevolgen van het niet of onvoldoende behalen van de resultaten die de deelnemer met het volgen van een workshop, training of les beoogde te behalen, alsmede voor eventuele schade ontstaan doordat de adviezen en/of instructies van Zindernis Woestijnreizen, in welke vorm dan ook verstrekt, al dan niet onjuist en/of onvolledig, zijn opgevolgd. De reisorganisator verbindt zich in deze uitsluitend tot een inspanningsverbintenis.

– gevolgschade

Op de reisbestemmingen worden veelal (optionele) excursies en workshops  aangeboden waaraan de reiziger vrijblijvend kan deelnemen. Deelname is geheel voor eigen verantwoordelijkheid en Zindernis Woestijnreizen kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor eventueel hieruit voortvloeiende schade, verlies en/of letsel.

De reiziger is aansprakelijk voor alle schade veroorzaakt door zijn eigen ongeoorloofde gedragingen, te beoordelen naar de maatstaf van het gedrag van een gemiddelde, correcte reiziger.

De opgenomen uitsluitingen en/of beperkingen van de aansprakelijkheid van Zindernis Woestijnreizen gelden ook ten behoeve van werknemers van de reisorganisator en betrokken dienstverleners, alsmede hun personeel.

12 – Klachten

Ondanks al onze inspanningen en zorgen is het toch mogelijk dat de reiziger niet tevreden is en een klacht heeft. De reiziger die op de bestemming een klacht heeft, meldt dit ter plaatse zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Daarvoor moet de reiziger zich, in deze volgorde, melden bij de betrokken dienstverlener, de reisleiding of, als deze niet aanwezig of bereikbaar is, de reisorganisator.

Als de klacht niet tot tevredenheid wordt opgelost, moet deze uiterlijk binnen tien dagen na terugkeer in Nederland schriftelijk en gemotiveerd bij Zindernis Woestijnreizen (Van Spilbergenstraat 4-1, 1057 RG, Amsterdam) worden ingediend.  Zindernis Woestijnreizen zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 1 maand na ontvangst van de klacht, schriftelijk een inhoudelijke reactie geven. Groepsklachten worden hierbij niet in behandeling genomen.

Indien de reiziger op de reisbestemming niet aan de meldingsplicht heeft voldaan en de dienstverlener of de reisorganisator daardoor niet in de gelegenheid is gesteld de tekortkoming te verhelpen, kan zijn eventuele recht op schadevergoeding worden beperkt of uitgesloten.

Privacy beleid

Je hebt persoonlijke gegevens bij ons achtergelaten omdat je een reis hebt geboekt of omdat je je aangemeld hebt voor onze nieuwsbrief. Dat zijn meteen ook de enige twee zaken waarvoor we je je gegevens gebruiken, niets meer en niets minder.

Wanneer je een reis hebt geboekt, gebruiken we de gegevens om de boeking voor in orde te maken. Heb je je ingeschreven voor de nieuwsbrief dan sturen we naar dit email adres iedere twee maanden de nieuwsbrief waarmee we je op de hoogte houden van tips, nieuws en acties. Wil je geen nieuwsbrieven meer ontvangen dan kun je je heel gemakkelijk uitschrijven via de afmeldlink die onder aan iedere nieuwsbrief terug te vinden is.

We gaan zorgvuldig met je gegevens om en zullen deze nooit, maar dan ook echt nooit, aan derden verkopen of doorsturen.